Els recs de l'Estany
Es farà una sortida en la que visitaran els recs
més importants de l’Estany, els que servien per el regadiu dels horts i per els
molins de les fàbriques. Aquesta activitat està pensada per alumnes de cicle
mitjà.
Els recs són: el Rec Major, el Rec de Guèmol,
el Rec de la Figuera d’en Xo, el Rec de ca n’Hort i el Rec d’en Teixidor. Un
cop al Rec Major, visitarem cal Moliner, on encara hi ha un dels molins que es
feien servir a les farineres, s’explicarà el seu funcionament i també com
funcionaven les fàbriques.
Un cop a l’Estany, a la zona més propera al Club Natació Banyoles, es buscarà el Rec Major, el el Rec de la Figuera d’en Xo, el Rec de Ca n’Hort i el Rec d’en Teixidor, i els hauran de situar en el mapa que es troba a continuació.
Un cop
tinguin situat tots els recs, han de seguir el Rec Major i acabar de seguir el
seu recorregut fins arribar a la Plaça Major, tot dibuixant-ho al mapa.
Una vegada a la Plaça Major, es visitarà Cal Moliner, on hi trobem un molí d’aigua que antigament s’utilitzava. Aquí els alumnes podran discutir sobre perquè el feien servir, i posteriorment poden buscar informació per complementar-ho.
Amb aquesta informació, han de respondre a les
preguntes següents:
- · Quina funció tenien els recs de
Banyoles?
- · Els recs de Banyoles són naturals,
o creats per l’home?
- · Quan es van començar a construir
els molins als recs?
- · Amb quina finalitat es construïen els
molins?
Hola companys!
ResponEliminaHem estat mirant les activitats que heu proposat.
La primera activitat, ens ha semblat molt interessant,ens ha agradat que els nens i nenes hagin de saber interpretar un mapa i col·locar-hi els recs. La segona part d'aquesta activitat, també està molt bé perquè a partir de la visita al Molí d'aigua, els alumnes hauran de recercar informació pel seu compte i contestar unes preguntes que els faran reflexionar sobre tot el que han vist.
Pel que fa a la segona activitat, ens ha semblat molt bé la idea de visitar el barri vell, però trobem que algunes de les preguntes que els farieu un cop acabada la visita, potser estaria bé fer-les durant aquesta,ja que estan allà mateix poden intuir-ho més. D'altres preguntes però, sí que és necessari plantejar-les després. Respecte el dibuix, està bé que dibuixin el que més els crida l'atenció, però haurien d'explicar-ho, buscar informació sobre això o fer-ne alguna activitat, perquè sinó es quedarà en un simple dibuix.
Finalment, dir-vos que haurieu de fer una entrada explicant la quedada per fer les activitats.
Esperem que aquest comentari us serveixi per millorar! Sort!
Bona nit!
ResponEliminaSom el grup de l'Eva Carrete, en Lluis Comajuan, en Marc Molas i l'Elisabet Queirós.
Primer de tot felicitar-vos per el gran canvi que ha fet el vostre bloc.
Les activitats ens han semblat molt originals i adequades. D'acord amb els nostres companys també pensem que l'activitat dos hi ha aspectes que es podrien retocar, com lo de les preguntes o posar més énfesi en allò que els sembla interessant o els agrada del dibuix.
Esperem que us serveixi i continueu així! Fins aviat!
Bon dia!!
ResponEliminaLa primera activitat del bloc, la trobem interessant pel fet que els alumnes coneguin els llocs més destacats i turístics del seu poble. I el treball que hi ha darrera, de saber perquè hi ha els recs i el funcionament del molí és molt encertada. La segona activitat també la trobem correcte, perquè el barri vell dels pobles moltes vegades hi trobem edificis, monuments, etc. que no coneixem.
Considerem que hauríeu d’haver fet una entrada explicant que heu fet les dos activitats!
Bona feina
Anna, Maria, Carla, Marta i Íngrid.
Salutacions! Som el grup format per en Francesc Gili, la Mariona Lozano, la Lorena Matabosch i la Sònia Montsant.
ResponEliminaEns agrada la primera activitat que heu plantejat. Es tracta d'una sortida que permet als alumnes veure l'entorn de l'estany de Banyoles amb els seus propis ulls i, al mateix temps, possibilita que es puguin fer preguntes i reflexions per tal d'arribar a entendre la utilitat, funció i característiques de cadascun dels recs. També és molt interessant el fet de situar en un mapa els diferents recs que els alumnes han visitat durant la sortida.
Pel que fa a la segona activitat, el ventall de preguntes que heu exposat possibilita que els alumnes prenguin consciència d'allò que han pogut veure al Barri Vell. A més a més, heu tingut en compte els coneixements previs dels alumnes.
Potser pot resultar molt útil que els alumnes redactin una explicació o exposin davant els companys el motiu pel qual els hi ha agradat més allò que han dibuixat durant la sortida.
Fins aviat!
Hola! Som l'Elisenda Lopez, la Tania Arbusé, l'Ana Bugarski, la Georgina Carbonell i l'Adriana del Campo. Creiem que la pestanya sobre "de què vivim" està una mica fluixa i sobre l'activitat 1 us reconamen que cambieu una mica les preguntes perquè creieu que només observant podren saber contestar-les totes??
ResponEliminaTot lo altre molt bé!
Hola companys!!
ResponEliminaCreiem que la segona activitat és completament correcte i ben pensada. Pel contrari, l'activitat 1, pensem que la idea és bona, per és massa complexa per portar-la a terme amb alumnes de cicle mitjà.
Una opció, seria simplificar la primera activitat fins a l'arribada del llac i situar els recs al mapa.
Bona feina|